Авторизация
multisoft.uz
 
  • 19:30 – Prezident Buxoroda gaz-kimyo majmuasi, quyosh elektr stansiyasi va xalqaro aeroport qurilishiga start berdi 
  • 21:06 – Umumiy ovqatlanish sohasini qo'llab-quvvatlash to'g'risidagi Prezident qarori loyihasi tayyorlandi 
  • 07:30 – O‘zbekiston Prezidenti va Germaniya Federal Kansleri ko‘p qirrali munosabatlarni yanada kengaytirish imkoniyatlarini muhokama qildilar 
  • 09:05 – Хоразмда ота ўз ўғли, келини ва набирасини отди 
  • 20:00 – Алишер Султонов ШҲТ бош котиби Владимир Норов билан учрашди 

Shavkat Mirziyoyev: Universitet bitiruvchilari bozor talabiga na miqdori, na malakasi bo'yicha javob bermaydilar

16 iyun kuni Prezident Shavkat Mirziyoyev raisligida oliy ta'lim tizimidagi ustuvor yo'nalishlarga bag'ishlangan videokonferentsiya o'tkazildi. 
 
Mamlakat yoshlarga sifatli ta'lim berish va taraqqiyot bilan hamnafas mutaxassislarni tayyorlash bo'yicha izchil ish olib bormoqda. . Oliy ta'lim sohasidagi dastlabki islohotlar birinchi navbatda qamrovni ko'paytirish, muassasalar va universitetlarning moliyaviy ahvolini yaxshilash, professor-o'qituvchilarni moddiy qo'llab-quvvatlashga qaratilgan edi. 
 
Xususan, so'nggi 3 yil ichida , universitetlar soni 65 dan 117 gacha, qabul kvotasi 66 mingdan 181 minggacha o'sdi. Universitetlarning moddiy-texnik bazasi mustahkamlandi. Xorijiy davlatlar bilan qo'shma ta'lim dasturlari doirasida 64 yangi mutaxassislik bo'yicha mutaxassislar tayyorlash boshlandi. Professor-o'qituvchilarning ish haqi o'rtacha 3,5 baravarga oshirildi. 
 
Ammo sifat jihatidan hali ham sezilarli o'zgarishlar kuzatilmaydi, deyiladi yig'ilishda. Oliy va o'rta maxsus ta'lim vazirligi, rektorlar ta'lim sifatini oshirish va o'quv ishlarini bozor talablaridan kelib chiqib tashkil etishga etarlicha e'tibor bermaydilar. 
 
Masalan, bugungi kunda 815 ta o'qish yo'nalishlari, 55 foizi mehnat bozori talablariga javob bermaydi ... Universitetlar qariyb 2 ming fanga oid darsliklar bilan ta'minlanmagan va o'quv dasturlari qirq yil oldingi mavzular va yo'nalishlar asosida tuzilgan. Bundan tashqari, korruptsiya sohada keng tarqalgan. 
 
Umuman olganda, ushbu sohada o'tkazilgan so'rovnoma natijalariga ko'ra, respondentlarning 65 foizi oliy o'quv yurtlarida olib borilayotgan islohotlar natijalari aniqlanmayotganligini ta'kidladilar. his qildi. 
 
Shu sababli, davlat rahbari uchrashuvda ushbu sohadagi 4 ta ustuvor vazifani belgilab berdi
 
Birinchisi, boshqaruv kengashlarining rolini oshirish va oliy o'quv yurtlari kafedralari vakolatlarini kengaytirish. 
 
Ikkinchisi - o'quv jarayonini bozor talablariga moslashtirish, havola Bu ishlab chiqarish bilan va talabalar o'zlari ustida ishlashlari uchun sharoit yaratadi. 
 
Uchinchidan - universitetlarning ilmiy salohiyatini oshirish, ilm-fan va innovatsiyalarni rivojlantirish. 
 
To'rtinchidan - o'qituvchilar va talabalarning hujjatlarini qisqartirish, shuningdek sohani raqamlashtirish natijasida byurokratiya va korrupsiyani keskin kamaytirish. 
 
Ushbu vazifalarni samarali bajarish uchun yuqori ta'lim muassasalariga mustaqil ravishda akademik va tashkiliy va boshqaruv qarorlarini qabul qilish vakolati beriladi.
 
Ya'ni, bundan buyon o'quv dasturlari, rejalari va adabiyotlarni joriy etish, o'qituvchilarning ish hajmini va ta'lim shakllarini belgilash to'g'risida qarorlarni universitetning boshqaruv kengashi o'zi qabul qiladi. Endi har bir bo'lim faoliyati ilmiy salohiyati va yoshlarni ilmiy faoliyatga jalb qilish ko'rsatkichlariga qarab baholanadi. 
 
Maqolalarni muntazam ravishda nufuzli xorijiy nashrlarda chop etadigan, shuningdek talabalari o'z vaqtida va talabalar tomonidan boshqariladigan rahbarlar ilmiy ishlarni samarali himoya qilish, 5 nafargacha doktorant va 3 nafargacha abituriyentlarni qabul qilish huquqi beriladi. Shuningdek, har bir bo'limdan bittadan yosh olimni chet elga amaliyot o'tashga yuborish amaliyoti yo'lga qo'yiladi. 
 
Universitet rektorlariga kafedralar huzurida ilmiy markazlar yaratish va ularni o'quv va laboratoriya jihozlari bilan ta'minlash vazifasi topshirildi. va zarur jihozlar. Kafedralar va korxonalar o'rtasida o'zaro aloqalarni o'rnatish, korxonalarda ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish uchun o'qituvchilar uchun sharoit yaratish zarurligi ko'rsatilgan
 
Oliy ta'lim yo'nalishlari va real ehtiyojlar o'rtasida mavjud bo'lgan juda katta tafovut tanqid qilindi. Bugungi kunda xizmat ko'rsatish sohasida 40 ming, sanoatda 38 ming, qurilishda 12 ming, qishloq xo'jaligida 10 ming va aloqa va axborot texnologiyalari sohasida 4 ming bo'sh ish o'rinlari mavjud. Ammo bitiruvchilar bu talabni na miqdor, na malaka bo'yicha qondirishmaydi. 
 
Ta'lim jarayoni 2001 yilda tasdiqlangan standartlarga muvofiq olib boriladi. Biroq, ushbu davrda xalqaro ta'lim standartlari qayta ko'rib chiqildi va ikki marta qayta qabul qilindi. Ba'zi fanlar vaqt va bozor talablariga moslashtirilmagan, balki professor-o'qituvchilar uchun moslashtirilgan. Talabalar olingan mutaxassislik bilan bog'liq bo'lmagan fanlarni ham o'rganishadi. 
 
Shu munosabat bilan mas'ul shaxslarga davlat ta'lim standartlarini xalqaro standartlarga moslashtirish, barcha universitetlarda o'quv jarayonini o'tkazish to'g'risida ko'rsatma berildi. kredit-modulli tizimga. O'qitilayotgan fanlarning mazmunini qayta ko'rib chiqish, takrorlanishni yo'q qilish, ixtisoslashgan fanlarning sonini ko'paytirish, shuningdek talabalarga mustaqil tadqiqot olib borish imkoniyatini yaratish zarurligi ko'rsatilgan. Oliy ma'lumot talab qiladigan kasblar ro'yxatini optimallashtirish va iqtisodiyot tarmoqlari tomonidan talab qilinadigan yangi kasblarni joriy etish vazifasi qo'yildi.
 
Oliy o'quv yurtlarining ilmiy salohiyati masalasiga alohida e'tibor qaratilmoqda. 
 
Xalqaro amaliyot shuni ko'rsatadiki, universitet o'zining ilmiy salohiyati kamida 70 foizni tashkil etadigan bo'lsa, u obro'li hisoblanadi. Mamlakatimizda bu ko'rsatkich juda past. Shunday qilib, 24 ta universitetning ilmiy salohiyati hatto 25 foizga yetmaydi, 19 ta universitetda bitta professor yoki fan doktori yo'q. So'nggi 30 yil ichida atigi 208 nafar professor-o'qituvchilar chet elda ilmiy darajalarga ega bo'lishdi. 
 
Shuning uchun Prezident kelgusi yildan doktorantura uchun kvotalar sonini ikki baravar oshirishni, keyingi yillarda esa oshirishni buyurdi. ularni har yili 50 foizga oshirish. 
 
Ushbu maqsadlar uchun har yili byudjetdan qo'shimcha 100 milliard so'm ajratiladi. Bundan tashqari, har bir soha tegishli mutaxassisliklar bo'yicha universitetlar uchun doktorantura uchun yana 10 milliard so'm ajratadi. 
 
Ta'lim va ilmiy adabiyotlarni chet eldan to'g'ridan-to'g'ri sotib olish, qariyb 4 million nashrni o'tkazish zarurati oliy o'quv yurtlari fondidagi elektron shaklga. Barcha kutubxonalarni yagona tarmoqqa ulash va talabalar va tadqiqotchilar uchun unga tunu kun kirish imkoniyatini yaratish va plagiatga qarshi axborot dasturlarini joriy etish vazifasi qo'yildi
 

Oliy o'quv yurtlarida byurokratiya va korruptsiya xavfi yuqori ekanligi, bunga chek qo'yish uchun o'quv jarayonini tashkil qilish va boshqarish jarayonlarini to'liq raqamlashtirish zarurligi ta'kidlandi. 

  Bu yil oliy o'quv yurtlariga qabul kvotalari soni o'tgan yilga nisbatan 13 foizga oshdi va 181 mingga etdi. 1,5 milliondan ortiq yoshlar qabul qilish uchun ariza topshirishlari kutilmoqda. Yig'ilishda karantin va xavfsizlik talablariga rioya qilgan holda ushbu jarayonni yuqori tashkiliy darajada o'tkazish bo'yicha ko'rsatmalar berildi. 

 

Shuningdek, yotoqxonalarda turar joylarni ko'paytirish masalasi muhokama qilindi. Bugungi kunda 149 ming talaba turar joyiga ehtiyoj bor. Xususiy sheriklik asosida yotoqxonalarni tashkil etish uchun tadbirkorlar bilan erlar universitetlar hududida yoki uning yonida kim oshdi savdosi orqali ajratiladi. Talabalar yotoqxonada yashash narxining 50 foizini qoplashadi. 

 

Yig'ilishda Oliy va o'rta maxsus ta'lim vazirligiga ta'lim yo'nalishlari va kasblar ro'yxatini tasdiqlash, tayyorgarlik ko'rish topshirildi. darsliklar va o'quv qo'llanmalar, universitetlar kengashlarini malakali kadrlar bilan to'ldirish.

рейтинг: 
  • 100
Изох қолдириш
белги
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
  • Бугун
  • Изохлар
  • Кўп ўқилган
Биз ижтимоий тармоқларда
  • Вконтакте
  • Facebook
  • Twitter